Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. I dagsläget är vi cirka 80 anställda som förvaltar 112 fastigheter i Stockholm, bestående av bostäder och kommersiella lokaler. Affärsidén är att äga, förvärva, förvalta och bygga hyresfastigheter i Stockholm. Värdegrunden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen stolthet, engagemang, glädje och ansvar. Kombinationen av en lång byggmästartradition med kvalitet i fokus, samt en förvaltningsfilosofi baserad på omtanke och trygghet har lett till att vi har mycket nöjda hyresgäster och engagerad personal. Läs mer på www.olovlindgren.se

 

Tycker du att service och kvalitet är centralt för nöjda kunder? Tycker du även att det är viktigt att ha roligt på jobbet, att utmanas och utvecklas både som individ och som team? Det tycker nämligen vi och nu söker vi en ny positiv kollega till vårt uthyrningsteam.

Uthyrare

Som en av tre uthyrare ansvarar för du hanteringen kring uthyrning av bostäder, lokaler och parkeringsplatser inom förvaltningsområde Bostäder. Samtidigt som vi servar våra egna ansvarsområden stöttar och hjälper vi också varandra i allahanda ärenden. I rollen som uthyrare arbetar vi nära våra kollegor på resten av företaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för uthyrning av bostäder, parkeringsplatser och lokaler
  • Upprätta hyreskontrakt samt bevaka och hantera dessa
  • Driva processen för byten, internbyten och överlåtelser
  • Ansvara för kontakter med hyresgäster gällande hyresfrågor
  • Ansvara för att underlag tas fram för besiktning av hyresobjekt
  • Proaktivt arbeta med hantering och uppföljning av störningsärenden, olaga andrahandsuthyrning samt obetalda hyror m.m.
  • Medverka administrativt vid ombyggnationer och hyresgästanpassningar.
  • Skapa och utveckla rutinbeskrivningar och statistikunderlag
  • Annat som kan följa med tjänsten

Din kompetens och erfarenhet:

Du har några års erfarenhet av kundkontakter och administration. Vi ser gärna att du har någon slags eftergymnasial utbildning i bagaget, kanske har du gått kurser inom t.ex. fastighetsjuridik, ekonomi, sälj eller så har du likvärdig erfarenhet från fastighetsbranschen. Det är definitivt betydelsefullt för tjänsten att ha en god förståelse om juridiska processer samt kunskap om hyreslagen så det är självklart meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst. Som du förstår från arbetsuppgifterna är det också viktigt att du har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift.

Vem är du?

Förutom din erfarenhet sätter vi stor vikt vid din personlighet och för att lyckas i tjänsten är det centralt att du har ett genuint intresse för service och människor. Vi tror att både du och andra beskriver dig som prestigelös, initiativrik och strukturerad. Du har ett positivt sätt, ett eget driv och gillar att finna lösningar på problem och svar på frågor. Naturligtvis är du kommunikativ och kan möta olika slags människor och på ett lätt sätt nå fram till dem samt har hög integritet. Sist men inte minst är det också viktigt för oss att vi alla bidrar till en god laganda och stämning på kontoret samt att du delar våra värderingar som samlas kring begreppen stolthet, engagemang, glädje och ansvar.

Vad får du?

Olov Lindgren AB har i snart 80 år varit ett mycket välskött och ekonomiskt stabilt fastighetsbolag som gjort sig känt för hög kvalitet i alla aspekter samt en hög servicegrad till våra hyresgäster. Vi har en långsiktig horisont i allt vi gör och arbetar även aktivt för en trygg, rolig och utvecklande arbetsmiljö. I bolaget finns en gedigen branschkunskap som förenas med utveckling av arbetssätt och moderna lösningar.

Din ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Eftersom sommaren och semestrarna snart är här har vi satt sista ansökningsdag till 17 augusti, 2018. Dock vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Din ansökan – som vi självklart behandlar konfidentiellt och i enlighet med GDPR – skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna ett personligt brev. Har du ytterligare frågor är du naturligtvis välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.

Sök jobbet

Genom att fylla i och ladda upp formuläret ger du oss ditt medgivande att hantera dina personliga uppgifter enligt vår integritetspolicy.