För att möta vår tillväxt på ett ansvarsfullt sätt söker vi nu en erfaren och affärsmässig Teknisk Chef

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för våra tekniska installationer och vår drift. Du kommer att arbeta med tekniska förvaltningsfrågor som upphandlingar, underhållsplanering, mediaförbrukning, driftoptimering och energieffektivisering.

Dina arbetsuppgifter:

  • Handla upp teknisk förvaltning, drift och skötsel
  • Hantera alla driftavtal och andra underhållsavtal samt följa upp dessa
  • Underhållsplanering
  • Mediaförbrukning och energieffektivisering och vid behov upphandling av teknikkonsulter
  • Stöd i teknikfrågor till regioncheferna
  • Kvalitetssäkring av kostnadssidan i DD-processer
  • Driftsätta nyförvärvade fastigheter
  • Tillse att myndighetskrav efterföljs
  • Mindre hyresgästanpassningar

Vem är du?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom teknisk förvaltning, styr & reglerteknik, eller motsvarande erfarenhet. Du har också flerårig erfarenhet av kvalificerade tekniska förvaltningsfrågor, kanske arbetar du idag som teknik- eller driftansvarig eller teknisk förvaltare med helhetsansvar. Genom tidigare erfarenhet har du god beställarkompetens samt förmågan att både ställa krav och följa upp dem. Har du erfarenhet av och förståelse för AFF är det meriterande.

Då vårt fastighetsbestånd är av varierad karaktär är det viktigt att du är nyfiken på både ny och gammal teknik och kan göra sunda bedömningar. Du är alltså en problemlösare av rang, strukturerad och affärsmässig. Då tjänsten innebär kontakter med hyresgäster och leverantörer är det viktigt att du är kommunikativ och har en god servicekänsla och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Eftersom vi är en mindre organisation, är det också viktigt att du är flexibel och tycker det är intressant att hjälpa till med andra frågor och uppgifter som finns i ett fastighetsägande bolag.

Vi kan erbjuda dig ett vasst men också jordnära bolag med intressanta fastigheter. Ett bolag som kommer kunna erbjuda dig goda arbetsförhållanden och utvecklingsmöjligheter. Lönnbacken leds av en grupp individer med en lång och bred erfarenhet från förvärv, förvaltning och utveckling av fastigheter och med ett tydligt engagemang för samhällsfastigheter. Det är en personlig och effektiv organisation med korta beslutsvägar, närhet till kunderna samt tydliga värderingar och mål. Här kommer du lära dig mycket.

Resor förekommer i tjänsten och du utgår från vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Känns Lönnbacken Fastigheter som ditt nästa steg?

Då vill vi gärna höra ifrån dig! I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande. Din ansökan skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna personligt brev. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.

 

Om Lönnbacken Fastigheter:

Lönnbacken har nyligen förvärvat samtliga fastigheter i Roxanne Fastighetsfond och äger därmed 96 fastigheter med en area om ca 463 000 m² och med ett marknadsvärde om ca 6 500 miljoner kr. . Lönnbacken ägs av AI Pension, Tjänstepensionsbolaget Alecta, Kyrkans Pensionskassa, Kåpan Pensioner Försäkringsförening och Stiftelsen för Strategisk Forskning.

 

 

Sök jobbet

Genom att fylla i och ladda upp formuläret ger du oss ditt medgivande att hantera dina personliga uppgifter enligt vår integritetspolicy.