Olov Lindgren söker Uthyrare, bostad – Tillsatt

Har du erfarenhet av bostadsuthyrning? Är du driven, resultatinriktad och prestigelös? Tycker du om att på ett affärsmässigt sätt hjälpa dina kunder och skapa riktigt goda relationer? Vill du dessutom ha kul på jobbet och arbeta med duktiga, dedikerade kollegor? På Olov Lindgren får du arbeta med ett bostadsbestånd i hela Stockholms kommun och med mycket nöjda hyresgäster.

Arbetsbeskrivning:

Tjänsten kommer till en början (cirka 2 år) att vara delad mellan 50 % uthyrning och 50 % hyresadministration. Därefter övergår rollen till att vara en ren uthyrartjänst. Du ingår i avdelningen Affärsstöd förvaltning, som i dagsläget består av 14 personer, och din arbetsplats är på huvudkontoret som ligger vid Observatorielunden i Stockholm.

Som bostadsuthyrare har du helhetsansvaret från ledigt objekt och visningar till avtalsskrivning och uppsägning. Som hyresadministratör ansvarar du för avisering, inkassohantering, rapportering och hyreshöjning. I denna roll förväntas du utveckla processer och effektivisera arbetssätt med strävan att uppnå företagets verksamhetsmål.

Vårt bostadsbestånd består av runt 90 fastigheter och 3 400 bostäder. Du kommer arbeta med välskötta fastigheteroch med hyresgäster i alla åldersgrupper, i nära samarbete med ytterligare två bostadsuthyrare samt den övriga förvaltningsorganisationen.

I rollen ingår:

  • Ansvar för bolagets uthyrning av bostäder och säkra minimala vakanser i ditt distrikt.
  • Att upprätta hyreskontrakt samt bevakning och hantering av dessa.
  • Ansvar för byten, internbyten, överlåtelser, andrahandsuthyrningar och uppsägningar.
  • Ansvar för att identifiera och utreda otillåten andrahandsuthyrning och handel med hyreskontrakt.
  • Ansvar för att underlag tas fram för besiktning av hyresobjekt.
  • Ansvar för kontakter med hyresgäster gällande avtalsfrågor, tillsammans med fastighetsvärdar och kundförvaltare.
  • Hantering och uppföljning av störningsärenden och obetalda hyror.
  • Ansvar för avisering, inkasso och autogiro.
  • Kvalitetssäkring av alla bostadsavtal och kommersiella avtal.
  • Att delta i projekt och kontinuerligt driva på utvecklingen av processer och systemstöd.

Kompetens:

För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har:

  • Erfarenhet som uthyrare eller förvaltare med ansvar för uthyrningsprocessen, alternativt som andra servicerelaterade yrken med kunden i centrum.
  • Praktisk erfarenhet och kunskaper inom det hyresjuridiska området.
  • Erfarenhet av hyresadministration av kommersiella lokaler är meriterande.
  • Relevant gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens genom arbete.
  • God förmåga att uttrycka dig i svenska både i tal och skrift.
  • Goda kunskaper och erfarenheter av Office-paketet samt IT-baserade affärssystem.

Du är/har även:

  • En ansvarstagande, lyhörd och lösningsorienterad lagspelare med eget driv, god samarbetsförmåga samt förmåga att kommunicera med olika personer på olika nivåer och i skilda sammanhang.
  • Positiv syn på förändring som leder till förbättring och är affärsmässig.
  • Trygg i din kunskap och har förmågan att självständigt fatta beslut.

Om Olov Lindgren:

Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. I dagsläget är vi cirka 90 anställda som förvaltar 115 fastigheter i Stockholm. Affärsidén är att förvärva och bygga samt förvalta och utveckla egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Våra kärnvärden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen engagemang, omtanke, långsiktighet och utveckling. Läs mer på www.olovlindgren.se.

Din ansökan:

Din ansökan, som vi naturligtvis behandlar konfidentiellt och i enlighet med GDPR, vill vi gärna ha så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Din ansökan, inklusive cv och gärna ett personligt brev, skickar du via mail till emi@rekrytering.nu. Har du ytterligare frågor är du välkommen att ringa Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.

Sök jobbet

Genom att fylla i och ladda upp formuläret ger du oss ditt medgivande att hantera dina personliga uppgifter enligt vår integritetspolicy.