”Ett företag som engagerar.”            

Så beskrivs HSB Södertörn av anställda. De berättar också om närheten till ledningen och de produktiva och drivna kollegorna.  Att få arbeta i en idéburen organisation är något som attraherar många. Kanske även dig? HSB Södertörn står inför ett nytt kapitel, vi utvecklar, vi växer och är mitt uppe i en digital omställning. 

KUNDCENTER UNDER UTVECKLING SÖKER CHEF

Vill du leda och styra ett Kundcenter som är mitt inne i en digital resa? Motiveras du av att skapa en servicefokuserad, motiverande och utvecklande miljö där samarbete premieras? Drivs du av ett intresse för effektivitet och att vidareutveckla en långsiktig digital agenda i nära samarbete med ledningen på ett företag där kunden står i centrum? Då ska du söka tjänsten som chef för vårt kundcenter på HSB Södertörn.

Arbetsuppgifter:

Du kommer leda och vidareutveckla vårt kundcenter består av ett team på tio medarbetare som arbetar på fyra kontor – Huddinge, Tullinge, Hallunda och Nynäs. Du har en arbetsplats på huvudkontoret i Huddinge men förväntas arbeta löpande på övriga kontor för att säkerställa ett nära dagligt ledarskap.

Huvudsakligen kommer du att:

  • Leda, motivera och verka för en stabil och effektiv kundcenterorganisation
  • Utveckla teamet med starkt fokus på ständiga förbättringar, lärande och undanröjande av hinder för effektivt arbete
  • Vidareutveckla och utveckla serviceleveransen utifrån ett kundperspektiv
  • Sätta strukturen för samarbete mellan kontoren för att skapa samhörighet samt en utvecklande miljö
  • Löpande analysera hur Kundcenter svarar mot kundens krav och samt schemalägga och sätta organisationen för att på bästa sätt möta kundens behov
  • Arbeta nära ledning och övriga chefer för att stärka kontinuitet och samordning mot kund
  • Skapa en lärande och utvecklande miljö med kontinuerlig uppföljning baserat på flertalet mätetal
  • Vidareutveckla HSB Södertörns långsiktiga digitala strategi och leverera i nära samarbete med ledning och övriga chefer

Kvalifikationer:

  • Du har erfarenhet av att leda och driva förändring samt skapa ett motiverat och välmående team
  • Du har gedigen erfarenhet från kundservice och gärna fastighetsbranschen
  • Du har erfarenhet av kundnytta och kvalitet i fokus för verksamhetens utveckling
  • Du har troligtvis högskoleutbildning samt någon slags ledarskapsutbildning
  •  Du har ett gediget intresse för det digitala och kan sätta både kort- och långsiktiga planer och leverera mot dessa
  • Du motiveras av att interagera och skapa samarbeten med och mellan andra
  • Du kan organisera och prioritera såväl dagligt som långsiktigt arbete

Det är vidare viktigt att du är analytisk och har förmågan att se till helheten i fastighetsförvaltningen och har sinne för ordning och reda. Du behöver ha körkort och egen bil, eftersom verksamheten bedrivs över hela Södertörn.

Att du hanterar svenska i tal och skrift samt Officepaketet ser vi som självklart. Vi arbetar i fastighetssystemet Unit4 PM så om du har erfarenheter från det är det självklart positivt. Grundläggande kunskaper i fastighetsekonomi och fastighetsjuridik, med inriktning på bostadsrättsföreningar och kunskaper om AFF (Avtal För Fastighetsförvaltning) är meriterande.

Viktigast av allt är dock att du brinner för service och människor.

Vi erbjuder:

Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Vårt jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en rikstäckande organisation där våra värderingar knyter samman hur vi förhåller oss.

Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan, vilket vi sammanfattar till förkortningen ETHOS. Tillsammans ska dessa ledord bidra till stolthet över yrkesidentiteten och över HSB Södertörn som organisation men framförallt ska det visas i handling och förhållningssätt. I våra kontakter med kunder och blivande kunder ska vi förmedla en positiv inställning och ta hand om varje uppgift med engagemang och professionalism – de ska känna sig välkomna, sedda och lyssnade på.

Vi har kollektivavtal med Unionen genom FASTIGO.

Ansökan:

Känner du att tjänsten som CHEF för KUNDCENTER på HSB SÖDERTÖRN kan vara ditt nästa steg? Tveka inte att höra av dig så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Sista ansökningsdag är 30 mars, 2020 men urval och intervjuarbete sker löpande. Din ansökan skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna personligt brev där du berättar hur du vill göra skillnad på HSB Södertörn. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har lite över 22 000 medlemmar och vår förvaltning berör ca 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar cirka 100 personer.

Sök jobbet

Genom att fylla i och ladda upp formuläret ger du oss ditt medgivande att hantera dina personliga uppgifter enligt vår integritetspolicy.