Hyresadministratör – vikariat 1 år

Vill du arbeta på ett av Sveriges kanske mest välskötta bolag i en värderingsstyrd kultur? Vill du bidra och utvecklas tillsammans med oss under minst ett år? Vi söker dig som har några års erfarenhet av olika slags arbetsuppgifter inom hyresadministration och har arbetat i fastighetssystemet PM. Du har grundläggande kunskap i ekonomi och har du dessutom kunskap inom hyresjuridik är starkt meriterande.

Rollen:

Tjänsten innebär en samlad funktion för all hyresadministration med bl.a. ansvar för avisering, påminnelser, inkasso och autogiro. Som hyresadministratör är du en viktig länk i vår förvaltning och arbetar även nära ekonomiavdelningen. I denna roll är det viktigt att du har en förståelse och intresse för både siffror och administration. Vid kontakt med våra hyresgäster krävs också en god förmåga att kommunicera och att vara en pragmatisk och prestigelös problemlösare.

Dina arbetsuppgifter:

  • Hyresadministration och avisering, både bostäder och kommersiellt
  • Hyresinbetalningar
  • Kvalitetssäkring av kontrakt
  • Avstämning hyres- och kundreskontra
  • Stödja förvaltningen i olika ärenden, bl.a. systemstöd PM
  • Kontakter med hyresgäster
  • Stötta ekonomifunktionen i enklare redovisning, bokföring och utredningar
  • Inkassohantering
  • Annat som kan följa med tjänsten

Din bakgrund:

  • Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av fastighetssystemet PM och Microsoft 365 samt Dynamics
  • Du har grundläggande kunskaper inom ekonomi och redovisning
  • God kunskap inom hyresjuridik är meriterande

Vi fäster stor vikt vid din personlighet, inställning och motivation. Som person är du ansvarstagande, noggrann, trygg och nyfiken. Du är oftast självgående samtidigt som du gillar att samarbeta och bolla med kollegor, hjälpa till där det behövs och är själv inte rädd att be om hjälp när du behöver det.  Vi utvecklas ständigt så är det också viktigt att du har ett flexibelt sinnelag och är utvecklingsbenägen. Du har minst gymnasieutbildning, gärna i kombination med påbyggnadskurser inom exempelvis hyresadministration eller ekonomi.

Din ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande. Vi välkomnar dig med rätt profil, oavsett om du är egen konsult eller föredrar en anställning. Din ansökan – som naturligtvis behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR – skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna personligt brev. Har du ytterligare frågor kan du självklart även kontakta Emi på telefon 0733-519 705.

Om bolaget:

Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som grundades 1938. I dagsläget är vi cirka 90 anställda som förvaltar 115 fastigheter i Stockholm. Affärsidén är att förvärva och bygga samt förvalta och utveckla egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Våra kärnvärden genomsyrar hela verksamheten och utgår ifrån begreppen engagemang, omtanke, långsiktighet och utveckling. Läs mer på www.olovlindgren.se.

Sök jobbet

Genom att fylla i och ladda upp formuläret ger du oss ditt medgivande att hantera dina personliga uppgifter enligt vår integritetspolicy.