Sophiahemmet, som invigdes 1889, består av sjukhus, högskola och forskning på 39 000 kvadratmeter fördelat på 16 byggnader med byggår mellan 1889 och 2014. Sophiahemmet Sjukhus bedriver högkvalitativ specialistvård i samverkan mellan ett 50-tal specialistcenter som i huvudsak utgörs av självständiga vårdgivare. Vi erbjuder specialistmottagningar, medicinsk service, operations- samt vårdavdelningar. Med drygt 1000 engagerade medarbetare, varav 350 specialistläkare, strävar vi alla efter att ge våra patienter bästa möjliga vård. Försäkringsmottagningen, Husläkarmottagningen, Hälsocentralen, operations- samt vårdavdelningarna ingår i Sophiahemmet AB, ett helägt dotterbolag till Sophiahemmet, Ideell förening. Mer information hittar du på www.sophiahemmet.se.
Som medarbetare på Sophiahemmet får du arbeta bland riktigt kunniga kollegor. Den goda och anrika arbetsmiljön präglas av hjälpsamhet och öppenhet. Vi som redan jobbar här trivs verkligen. Vi gör vårt bästa för att du ska få en bra start och sedan utvecklas som individ, som medarbetare och med organisationen. Nu satsar vi än mer på vår fastighetsavdelning och utökar gruppen med en riktigt duktig och engagerad fastighetsingenjör.
Dina arbetsuppgifter:
Som fastighetsingenjör på Sophiahemmet är du specialist och har ansvaret för att optimera fastigheterna och dess tekniska system. Det innebär att utveckla drift- och underhållsverksamheten. Fastighetsingenjören ansvarar, tillsammans med fastighetschefen, även för upphandlingar som berör fastigheterna. Du ingår du i ett team om sex duktiga och intresserade personer och arbetar i en många gånger fastighetstekniskt komplicerad miljö med stor utvecklingspotential.
I rollen ingår även
- Att föreslå förbättringar och uppdateringar byggnader och tekniska system
- Drift- och underhållsplanering
- Ansvar för media och energioptimering
- Ansvar för ritningsarkiv och fastighetsdokumentation
- Handläggning av myndighetsbesiktningar och kontroller
- Ansvara för och handla upp projekt
- Ansvar för fastighetssystemet Pondus
- Delta i budget och prognosarbete
- Planering av eget arbete
Det här förväntar vi oss av dig:
- Du är utbildad driftingenjör, fastighetsingenjör eller har en likvärdig bred kompetensprofil från fastighetsbranschen
- Du har arbetat med likande uppgifter under minst tre år
- Du förstår sambanden mellan byggnadens användning, konstruktion, hyresgästkrav och ekonomi
- Du förstår och kan hantera el, vatten, styr & regler, värme/kyla, ventilation och andra system som kan hänföras till fastigheten
- Du kan läsa och förstår ritningar, drift- och underhållsinstruktioner
- Du har kunskap om lagar och regler gällande bl. a. upphandling, byggarbetsmiljö, hyresavtal samt om fastighetsägarens ansvar
- Du har erfarenhet av budgetering, investeringskalkylering, nyckeltal, taxor och avgifter
- Du har körkort, erfarenhet av Office-paketet, grundläggande fastighetssystem och kan du även Autocad så är det meriterande
Som person är du nyfiken, lyhörd och lösningsorienterad. Du arbetar noggrant och metodiskt och har dessutom mycket god planeringsförmåga. Andra beskriver dig ofta som effektiv och flexibel med god förståelse för den påverkan de tekniska systemen har på verksamheten. Då vår avdelning är en central stödfunktion för sjukhuset förstår du också att det ställs höga krav på god social förmåga, integritet och serviceanda. Andra egenskaper som vi tycker är viktiga, inte minst för att vi som enhet ska fortsätta utvecklas, är en positiv grundattityd, samarbetsvilja och uthållighet. Dessutom är det naturligtvis centralt att du delar våra värderingar professionalism, engagemang, tillgänglighet och tradition.
Varför Sophiahemmet?
Sophiahemmet är en arbetsplats som står för hög professionalism och integritet. Vi verkar i en anrik och samtidigt prestigelös miljö. Här finns vård, utbildning och forskning på hög nivå och vi levererar också en förstklassig fastighetsförvaltning till denna verksamhet. Våra fastigheter är unika, varierande och bjuder på en många gånger fastighetstekniskt komplicerad miljö med stor utvecklingspotential. Här får du inte bara utveckla fastigheter utan även din egen kompetens. Vi erbjuder dig ett ansvarsfyllt arbete kopplat till förtroende och mandat. Vi ser långsiktigt på vårt fastighetsarbete och bygger inte bara för idag utan även för nästkommande generationer.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande. Sista ansökningsdag är den 9 februari, 2018. Din ansökan skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna ett personligt brev. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.