Our Blog

Kundcenterchef – TILLSATT

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har lite över 20 000 medlemmar och vår förvaltning berör 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar cirka 90 personer.

KUNDCENTER I FÖRÄNDRING SÖKER CHEF

Vill du leda och styra ett Kundcenter som är mitt inne i en digital resa? Motiveras du av att skapa en lärande, motiverande och utvecklande miljö där samarbete premieras? Drivs du av ett intresse att undanröja hinder för effektivitet och att sätta en långsiktig digital agenda i nära samarbete med ledningen på ett företag där kunden står i centrum? Då ska du söka tjänsten som chef för Kundcenter HSB Södertörn.

Arbetsuppgifter
Kundcenter består av ett team på 12 medarbetare som arbetar på fyra kontor – Huddinge, Tullinge, Hallunda och Nynäs. Du har en arbetsplats på huvudkontoret i Huddinge men förväntas arbeta på övriga kontor löpande för att säkerställa ett nära dagligt ledarskap.

Huvudsakligen kommer du att:

  • Leda, motivera och verka för en stabil och effektiv Kundcenterorganisation
  • Utveckla teamet mede starkt fokus på ständiga förbättringar och undanröjande av hinder för effektivt arbete
  • Sätta en struktur för samarbete mellan kontoren för att skapa samhörighet samt utvecklande miljö
  • Löpande analysera hur Kundcenter svarar mot kundens krav och samt schemalägga och sätta organisationen för att på bästa sätt möta kundens behov
  • Arbeta nära ledning och övriga chefer för att stärka kontinuitet och samordning mot kund
  • Skapa en lärande och utvecklande miljö med kontinuerlig uppföljning baserat på flertalet mätetal
  • Sätta en digital agenda för Kundcenter som bygger på HSB Södertörns långsiktiga digitala strategi och leverera i nära samarbete med ledning och övriga chefer

Kvalifikationer

  • Du har erfarenhet av att leda och driva förändring och skapa ett motiverat och välmående team
  • Du har adekvat ledarutbildning för att leda enskilda och team.
  • Du har goda tekniska kunskaper och stark analytisk förmåga
  • Du har Kundnytta och Kvalitet i fokus för verksamhetens utveckling
  • Du har ett gediget intresse för det digitala och kan sätta en långsiktig plan och leverera mot denna
  • Du motiveras av att interagera och skapa samarbeten med och mellan andra
  • Du kan organisera och prioritera såväl dagligt, som långsiktigt arbete
  • Erfarenhet från kundservice är meriterande

Det är vidare viktigt att du har förmågan att se till helheten i fastighetsförvaltningen och har sinne för ordning och reda. Du behöver ha körkort och egen bil, eftersom verksamheten bedrivs över hela Södertörn och du måste ha möjlighet till kvällsarbete några dagar i månaden.
Att du hanterar Officepaketet samt hanterar svenska i tal och skrift ser vi som självklart. Vi arbetar i Ekonomisystem från Agresso så om du har erfarenheter från det är det meriterande. Grundläggande kunskaper i fastighetsekonomi och fastighetsjuridik, med inriktning på bostadsrättsföreningar och kunskaper om Avtal För Fastighetsförvaltning (AFF) uppbyggnad är meriterande

Vi erbjuder

Vi ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Vårt jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en rikstäckande organisation där våra värderingar knyter samman hur vi förhåller oss.

Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan, vilket vi sammanfattar till förkortningen ETHOS. Tillsammans ska dessa ledord bidra till stolthet över yrkesidentiteten och över HSB Södertörn som organisation men framförallt ska det visas i handling och förhållningssätt. I våra kontakter med kunder och blivande kunder ska vi förmedla en positiv inställning och ta hand om varje uppgift med engagemang och professionalism – de ska känna sig välkomna, sedda och lyssnade på.

Vi har kollektivavtal med Unionen genom FASTIGO.

Ansökan

Känner du att tjänsten som CHEF för KUNDCENTER på HSB SÖDERTÖRN kan vara ditt nästa steg? Tveka inte att höra av dig så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Sista ansökningsdag är 30 oktober, 2016 men urval och intervjuarbete sker löpande. Din ansökan skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna personligt brev där du berättar hur du vill göra skillnad på HSB Södertörn. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519705.

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!