Our Blog

Chef, Ekonomi och Administration – TILLSATT

Urbano är ett fastighetsbolag som förvaltar och utvecklar fastigheter. Idag består fasighetsportföljen av ca 2 700 lägenheter till ett värde av 2,7 miljarder och planerna är att kontinuerligt växa de närmaste åren. Urbano står för långsiktighet och är en aktiv hyresvärd som vill erbjuda våra hyresgäster en god service och ett tryggt boende. Vårt mål är att med engagemang möta våra kunders och andra intressenters behov med ett lyssnande, innovativt och öppet sinne. Allt för att utveckla boendet och boendemiljön till något man känner delaktighet i och trivs i. På det viset skapar vi ett boende som upplevs som mer värdefullt, mer tryggt och mer attraktivt. Vilket i sin tur skapar värde för alla. Urbano ägs till 100 % av ICA-handlarnas Förbund som är majoritetsägare av ICA-Gruppen och medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare. Mer information om bolaget finner du på www.urbano.se.

 

 

Urbano är ett ungt bolag med stora framtidsvisioner. I dagsläget är vi sju personer som jobbar här och nu ska vi växa. Vill du vara med och växa och utveckla med oss?

Chef, Ekonomi och Administration

Som chef för vår ekonomi och administration får du en mycket central roll i ett växande bolag. Du bör därför ha en viss entreprenöriell läggning för här måste vi alla bygga, skapa rutiner och system. Du behöver vara intresserad av ledarskap då du kommer vara chef över tre personer som ska rekryteras. Dessutom är det naturligtvis viktigt att du är affärsinriktad då du sitter med i ledningsgruppen. Du rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande redovisning
  • Månads- och årsbokslut
  • Samordning och sammanställning av budget samt uppföljning och analys av budget på fastighets- projekt- och totalnivå
  • Prognoser, lönsamhets- och investeringskalkyler
  • Rapportering till ägarbolag
  • Skatte- och momsfrågor samt deklarationer
  • Rutiner och system för budgetering, redovisning och administration
  • Personalansvar för tre personer
  • Kontakter med förvaltning och underentreprenörer i frågor som rör ekonomi
  • It- och systemansvar
  • Ledningsgruppsarbete
  • Ta fram och genomföra presentationer för styrelse.
  • Annat som kan följa med tjänsten, t.ex. vara backup för kollegor

Vem är du?

  • Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av löpande redovisning, varav några år på ett fastighetsbolag, gärna med bostäder.
  • Du har erfarenhet från bokslut, budgetarbete, uppföljning och analys
  • Du får gärna har lämplig högskoleutbildning, dock inget krav, eller så har du gedigen erfarenhet som gett dig motsvarande kunskaper.
  • Du har viss vana att styra både verksamheter och människor
  • Meriterande är om du arbetat praktiskt med bostadsförvaltning
  • Meriterande är kunskaper om och erfarenheter med K3

Vi tror att du idag arbetar som redovisningsansvarig eller kanske som projektekonom på ett fastighetsbolag och är redo att kliva upp och ta ett helhetsansvar i ett nytt, växande företag. För att klara rollen och arbetet är det centralt att du operativt behärskar redovisningens alla faser till punkt och pricka.

Eftersom Urbano är ett mindre och ungt bolag så finns inte alla rutiner på plats. Därför är det viktigt att du kan växla mellan högt och lågt, att du är utvecklingsbenägen och flexibel, både i sinne och handling. Naturligtvis gillar du siffror, är strukturerad och tycker ordning och reda är av högsta vikt. Du tycker om att förfina, förbättra och komma med idéer om hur vi kan bli bättre och mer effektiva i vårt arbete. Eftersom du kan dina saker är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter men du gillar också att bolla med kollegor, hjälpa till där det behövs och är själv inte rädd att be om hjälp när du behöver det.

Då du ska leda andra är det självklart viktigt att du är intresserad av ledarskap och människor, av att utveckla medarbetare och dig själv. Du är pedagogisk och kan dela med av din kunskap. Du är en duktig och ambitiös ekonom, nyfiken, innovativ och har både önskan och förmågan att utvecklas.

Vi erbjuder:

För rätt person kan vi erbjuda ett omväxlande och mycket utvecklande arbete. Vi är det lilla bolaget där det verkligen är högt i tak samtidigt som vi har mycket stöd från vårt moderbolag ägare ICA-handlarnas Förbund. Urbano är en arbetsplats som präglas av glädje, framtidstro och samarbete. Vi, vårt arbete och våra relationer samlas kring våra värdeord Personligt, Enkelt och Innovativt. Vi är anslutna till Almega, tillämpar kollektivavtal och satsar på våra medarbetares professionella utveckling. Vi är idag sju personer på kontoret, som Q4 flyttar till fina och nya lokaler i Arenastaden i Solna. Tjänsten är en heltidsanställning som föregås av sex månaders provanställning.

Din ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med BSL Rekrytering AB. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuarbete sker löpande. Din ansökan – som naturligtvis behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR – skickar du till emi@rekrytering.nu. Bifoga cv och gärna personligt brev. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på telefon 0733-519 705.

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!